Stageplaatsing bij Tata Steel

Het verbeteren van de prestaties van Tata Steel ovens

Is dit jouw uitdaging?

De productie van stalen strip producten uit plaat , bijvoorbeeld voor de sector automotive en bouw , omvat twee verwarming processen . De eerste verwarmingsproces wordt genoemd verwarmen en wil stalen platen tot een temperatuur van ongeveer 1200 ° C tot warmwalsen inschakelen . Dit proces vindt plaats in 100 MW gas gestookte ovens , waarbij de platen een verblijftijd van ongeveer 3 uur . De tweede verwarmingsprocessen heet gloeien en vindt plaats na te koud walsen op de juiste mechanische eigenschappen te bereiken . In dit proces wordt de strip tot ongeveer 800 ° C wordt verwarmd door middel van gas - gestookte ovens . De temperatuur in beide type ovens is zeer belangrijk om de juiste producteigenschappen te bereiken . Naast dat , de ovens verbruiken veel energie , wat resulteert in kosten en CO2-uitstoot .

Jouw uitdaging is om de temperatuurregeling in een van onze naverwarming of gloeiovens verbeteren . Een grondige studie van het verwarmingsproces is essentieel voor uw succes , evenals een goed overzicht van mogelijke controle concepten . Uiteindelijk kom je met nieuwe uitvindingen naar de oven energieverbruik , en daarmee de kosten en de CO2- emissies met betrekking tot het proces te verminderen .

Dit is uw afdeling?

Tata Steel is een toonaangevend internationaal bedrijf dat kwalitatief hoogwaardige staalproducten produceert en levert . Het bedrijf heeft ongeveer 80.000 werknemers en heeft productiefaciliteiten in veel verschillende landen over de hele wereld , voornamelijk in India , het Verenigd Koninkrijk en Nederland . The Strip Rolling & Control ( SR & C ) afdeling is onderdeel van de Tata Steel Research Development & Technology en is gevestigd in IJmuiden , Nederland . SR & C initieert industriële innovaties voor de productie van stalen strip producten door het optimaliseren van bestaande en het ontwikkelen van nieuwe procestechnologie . De thermische processen -groep is een van de vier groepen in deze afdeling , en ontwikkelt nieuwe technologieën met betrekking tot thermische processen die betrokken zijn bij de productie van stalen strip , zoals verwarming in ovens en koeling door middel van water of lucht .

Ben jij dit?

Je bent een MSc- student op het gebied van Werktuigbouwkunde , Chemische Technologie , Technische Natuurkunde of een vergelijkbaar gebied . U bent op zoek naar een stage -of afstudeeropdracht in een industriële R & D omgeving . Je hebt een bijzondere interesse in transport verschijnselen ( warmte- en massatransport ) , thermodynamica , verbranding , dynamische modellering en regeltechniek .

Wat bieden wij?

Onze stages bieden mogelijkheden voor studenten om vaardigheden en ervaring te verwerven op het gebied van industrieel onderzoek . Tijdens de stage , draagt ​​u bij bovenkant van de ontwikkeling van thermische processen die betrokken zijn bij het ​​rollen van stalen strip producten . Je analyseert en tijdens het verwarmen van staalproducten of semi - producten te verbeteren ( de controle van ) warmteoverdracht . Je werkt in een lopende O & O- project samen met Tata Steel collega's , zowel van RD & T en fabrieken . We moedigen stagiaires regelmatig naar Tata Steel productie-installaties om nog meer ervaringen op te doen . Je zult tijdens je stage worden betaald .

Interesse?

Als u wilt reageren op deze opdracht , ga naar www.tatasteel.nl/stages-en-afstuderen, en passen onder vermelding van de referentiecode. Of bel: +31 ( 0 ) 251-495764 . De website heeft ook een overzicht van al onze werkzaamheden stageopdrachten en afstudeerprojecten.

Contactpersoon:

Dr. Pepijn Pronk