Onze leden

Technische Universiteit Delft

De Energy Technology afdeling is onderdeel van Proces en Energie afdeling van de faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek en Technische Materiaalwetenschappen (3mE) aan de TU Delft. Onderzoek en onderwijs richten zich op het ontwerpen en modelleren van thermische energie conversie systemen, met een focus op duurzame energie.

Onze levendige groep bestaat uit ongeveer 35 wetenschappelijke medewerkers (hoogleraren, research medewerkers en promovendi) en, op elk moment, ongeveer 40 M.Sc. studenten. Wij beheren ook uitstekende onderzoeksfaciliteiten.

Technische Universiteit Eindhoven

Een belangrijk doel van het onderzoek dat in het Combustion Technology groep uitgevoerd is om de ontwikkeling van efficiënte en schone verbrandingsprocessen van organische brandstoffen in laminaire en turbulente stromingen te ondersteunen. Dit is gerelateerd aan de ontwikkeling van nieuwe verbrandings-apparatuur voor de huishoudelijke en industriële apparaten, met een speciale focus op de motor applicaties. Op maat gemaakte theoretische en numerieke modellen worden ontwikkeld met behulp van state-of-the-art fysische en chemische kennis van reageren stroom systemen.

Universiteit Twente

Het onderzoek binnen de onderzoeksgroep Thermische Werktuigbouwkunde houdt zich bezig met vragen met betrekking tot industriële toepassingen van de thermodynamica, stromingsleer, warmte-en massatransport, reacties, thermoakoustiek en procestechnologie. Met behulp van een gecombineerde aanpak van theoretische analyse, numerieke berekeningen en experimenteel onderzoek, de afdeling heeft tot doel nieuwe en geavanceerde kennis voor toepassing in de industrie en de gebouwde omgeving.

Bosch Thermotechniek B.V.

De naam Bosch klinkt heel veel mensen bekend in de oren. In miljoenen huishoudens staat deze naam op apparaten die door en door betrouwbaar zijn: van stofzuigers tot vaatwassers en van kooktoestellen tot boormachines. Zelfs in talloze auto's staat Bosch garant voor hoogwaardige techniek.Een lekker warm huis en altijd voldoende warm water. Aan die vragen kan Bosch altijd voldoen. Met een complete range cv-ketels, combiketels, staande ketels, HR-ketels (van CW-klasse 3 tot en met 6),VR-ketels en geisers.

Dacolt Combustion and CFD

Dacolt biedt software en diensten voor CFD (Computational Fluid Dynamics) modellering van industriële verbrandingsprocessen, door middel van innovatieve tools en expertise.  Ons doel is onze klanten te ondersteunen bij het realiseren van hun doelstellingen omtrent reductie van brandstofverbruik en verontreinigende emissies.

De Jong Combustion

De Jong Combustion en R&V Engineering hebben samen meer dan 160 jaar ervaring in het ontwerpen, construeren, bouwen en leveren van op maat gemaakte industriële verbrandingssystemen. Onze installaties worden wereldwijd gebruikt in verschillende industrieën, zoals energiecentrales, (petro)chemie, raffinaderijen, EOR, vergassing, ontzilting, papier en voeding. Wij streven er naar om onze klanten de beste producten, ondersteuning, service en samenwerking te bieden.

Duiker Combustion Engineers

Duiker Combustion Engineers is een vertrouwde naam in de verbrandingstechnologie sinds de jaren 50. Sindsdien hebben wij onze technologie verregaand doorontwikkeld, maar onze kernwaarden zijn nog altijd hetzelfde: prestaties, betrouwbaarheid en veiligheid. Onze belangrijkste activiteiten omvatten het ontwerpen, leveren en installeren van een scala aan vloeistof- en gasgestookte procesbranders voor olieraffinage, aardgasverwerking en chemie. Sinds jaar en dag zijn wij de wereldwijde marktleider in branders voor zwavelterugwinning.

NEM

NEM houdt voortdurend de energiemarkt in de gaten om de vraag naar nieuwe technologieën en producten in kaart te brengen en hierin te kunnen voorzien. Deze continue inspanning zorgt voor de ontwikkeling van nieuwe aangepaste oplossingen voor complexe energie-problemen.

Onze afdeling onderzoek en ontwikkeling is voortdurend op zoek naar nieuwe oplossingen voor complexe problemen, de toepassing van nieuwe technologieën en de verbetering van bestaande producten. Onlangs hebben onze onderzoekers een boiler op zonne-energie ontwikkeld.

Shell International Oil Products

Als een van de meest toonaangevende energiebedrijven ter wereld speelt Shell een sleutelrol in de energievoorziening en helpt zij om op economisch, maatschappelijk en milieutechnisch verantwoorde wijze in de groeiende energiebehoefte van de wereld te voorzien.

Stork

Wij helpen onze klanten om risico's te verminderen, veiligheid te garanderen en de milieuprestaties te verbeteren, en we winst te verbeteren door middel van innovatieve oplossingen en integreren 'Thinking and Doing'.

Tata Steel

Tata Steel is één van de meest geografisch gediversifieerd staalproducenten ter wereld, met vestigingen in 26 landen en commerciële kantoren in meer dan 35 landen. In Europa zijn we de op één na grootste staalproducent. Maar het is niet alleen onze omvang die ons onderscheidt. Wat ons anders maakt is onze benadering van zaken. Wij geloven dat onze kracht is de manier waarop we bouwen samenwerkingsrelaties heeft nieuwe succes voor onze klanten.

Ansys

Founded in 1970, ANSYS employs nearly 3,000 professionals, many of whom are expert M.S. and Ph.D.-level engineers in finite element analysis, computational fluid dynamics, electronics, semiconductors, embedded software and design optimization. Our exceptional staff is passionate about pushing the limits of world-class simulation technology so our customers can turn their design concepts into successful, innovative products faster and at lower cost.

Engineering simulation is our sole focus. For more than 45 years, we have consistently advanced this technology to meet evolving customer needs.

ANSYS develops, markets and supports engineering simulation software used to predict how product designs will behave in real-world environments. We continually advance simulation solutions by

Developing or acquiring the very best technologies
Integrating them into a unified simulation platform capable of complex, multiphysics solutions
Providing system services, including high-performance computing (HPC) and Cloud solutions, to manage simulation processes and data

Bekaert Combustion Technology

Bekaert Combustion Technology (BCT) is een onderdeel van de Bekaert groep. We zijn wereldwijd gezien marktleiders in zowel residentiële als commerciële verwarmingsoplossingen. We maken gebruik van aluminium warmtewisselaars en low-NOx premixed branders. Veel van de huidige verwarmingsoplossingen zijn door Bekaert uitgevonden.